Geplaatst op
T-shirts zijn een ideaal product om te verkopen of gratis uit te delen aan je klanten; wat voor onderneming je ook hebt. Consumenten houden van draagbare producten die een functionele waarde toevoegen aan hun leven. Kies het juiste T-shirt en mensen zullen het steeds opnieuw dragen en onbewust promotie maken voor jouw bedrijf. Als je wilt dat mensen van je merk houden, gebruik dan een creatieve promotiestrategie om nieuwe klanten te overtuigen en mensen te motiveren om anderen over je bedrijf te vertellen. Hieronder vind je enkele tips over het inzetten van t-shirts of polo’s als promotiemateriaal.
Neem t-shirts mee bij het werven van nieuwe klanten
Verkoop je dure producten of werk je met hoogwaardige klanten? Breng een persoonlijk tintje aan de pitchmeetings door T-shirts te geven aan potentiële klanten. T-shirts of polo’s bedrukken is helemaal niet duur en is een goede investering.
B2B-klanten zoeken met name naar leveranciers die ze kunnen vertrouwen om hun belangen te behartigen. Het tonen van waardering en aandacht voor detail vanaf het begin kan je onderscheiden van andere ondernemers.
Richt je op inactieve klanten
Als je niet voorzichtig bent, kun je klanten verliezen die ooit regelmatige klanten waren. Soms vinden inactieve klanten betere deals bij je concurrenten. Andere keren hebben ze minder behoefte aan je product. In beide gevallen kun je relaties vernieuwen door klanten te laten zien dat je waarde hecht aan hun bedrijf. Stuur gratis t-shirts naar inactieve klanten en stuur een flyer of catalogus mee met je nieuwste producten. Gepersonaliseerde promoties kunnen je respons verhogen en klanten er twee keer over doen nadenken om naar concurrenten te gaan.
Organiseer een social media wedstrijd
Social media biedt de perfecte voorwaarden voor een snelle en effectieve giveaway. Het publieke karakter van sociale sites kan bewustwording verspreiden buiten je kernpubliek. Gebruik dit voordeel om een succesvolle wedstrijd te organiseren en je community verbonden te houden met je bedrijf.